Cambiar la vida española - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu Cambiar la vida española - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu

Cambiar la vida española

Blijf op de hoogte en volg Nadine

10 Oktober 2016 | Spanje, Puerto de la Cruz

Claro que voy a decir algo de la semana pasada, pero también de cosas que he dicidido en el fin de semana.
Primera mis acitividades de la semana pasada:

El viernes fui con mi profesora Mayra y otros estudiantes de la escuela a un "guachinche" otra vez. Me apunté solo para tener suficientes estudiantes para ir, y porque me gusta mucho. Fuimos a otro guachinche que la última vez y comimos otras cosas. No me acuerdo como se llama, pero también otra vez garbanzos, pollo asado, pan con aioli y más. También bebimos un chupito de wodka miel, muy rico! Después de la cena, fuimos a La Paz, un barrio fuera del centro, para unas copas. Luego fuimos con algunos estudiantes de fiesta. Estuve en casa en la madrugada.
Me alegro que vaya de fiesta muchas veces, porque así disfruto mi tiempo aquí también. Conozco a mucha gente y aprendo más español. Ya, la gente me pregunta de donde soy porque no se puede decir. No parezco como holandesa, pero también no soy española porque hablo con un accento. Me da gusto que la gente no sepa de donde yo soy =)

El sábado estuve en la cama todo el día, claro. Me sentí totalmente fatal, jajaja. A las 9 y media por la noche, Mayra me mandó un mensaje si quería ir a una fiesta de baile con ella. Mayra también es profesora de salsa en una escuela en Santa Cruz y en esa escuela había una fiesta. No me sentí bueno todavía, pero le dije que sí vengo con ella porque pudiera ser al última vez que se me pregunta. Por eso, fui con ella. El problema era que ella me recogí a las 12 de la noche. ¡Que tarde! Vale, fuimos por Santa Cruz a bailar. Yo no sé bailar la salsa, pero no pasó nada. Los chicos me preguntaron para bailar y todo fue bien. Tenía un muy bien tiempo! Me da envidia ver Mayra bailar. A lo mejor vamos del 4 al 7 de noviembre a Madrid para un congreso de baile. Tengo muchas ganas de ir y espero que tenga mi NIE en ese tiempo. Si tuviera mi NIE, el vuelo sería más barato.

El resto de la semana no había nada muy especial. Tenía clases y después de las clases fui a trabajar con Letizia. Ya entiendo el sistema mejor que antes.

El fin de semana pasada decidí que voy a apuntarme para clases de baile y me apunté por unos estudios en Holanda. Es via NHA y es un curso de administración. Solo tengo un certificado después. Puedo hacerlo en casa cuando tenga tiempo. Es una cosa muy buena para mi porque quisiera mi propia empresa en unos años y así puedo hacer mi propia administración. Estoy muy orgullosa de mi misma.

¡Hasta la próxima semana!

Nederlandse versie:

Ik ga jullie natuurlijk vertellen wat ik de afgelopen week heb gedaan (wat niet veel is), maar ik wil jullie ook graag vertellen over de dingen die ik het afgelopen weekend heb besloten.

Eerst wat ik gedaan heb:
Vrijdag ben ik weer met medestudenten en Mayra naar een guachinche geweest, waar ik jullie al eerder over heb verteld. Ik had me alleen ingeschreven omdat er anders niet genoeg mensen waren en het niet door kon gaan. We zijn dit keer naar een andere guachinche gegaan dan de laatste keer en hebben nu ook andere dingen gegeten. Hoe het ook alweer heet weet ik niet, maar het was iets met gofio. Wat dat is, weet ik ook niet precies uit te leggen, maar het is heel lekker. Daarnaast hadden we ook weer kikkererwten, gegrilde kip en brood met aioli. Na het eten kregen we nog een shot met honingwodka, wat heel lekker was. Na het eten zijn we nog een drankje gaan doen in la Paz, een wijk net buiten het centrum en later zijn we nog met een aantal andere leerlingen op stap geweest. Uiteraard kwam ik weer in de vroege ochtenduurtjes thuis en heb ik zaterdag de hele dag ellendig in bed gelegen.

Zaterdagavond stuurde Mayra me een berichtje of ik zin had om mee te gaan dansen. Ik had eigenlijk niet veel zin, aangezien ik me knap beroerd voelde, maar ik heb toch ja gezegd. Misschien zou ze me nooit meer vragen als ik nu niet meeging. Ze zou me om 12 uur 's nachts ophalen, jezus wat laat! Nou ja, zo gezegd zo gedaan. We gingen helemaal naar Santa Cruz, een half uur rijden. Hier stopten we in het industriegebied, waar dus blijkbaar een dansschool is. We betaalden entree en ik zag dat er binnen gewoon een self-service bar was en een grote dansvloer. Iedereen had echte dansschoenen aan, dus iedereen kwam hier echt om te dansen. Ik was eigenlijk best jaloers, want iedereen kon zo goed dansen. Er werd trouwens alleen maar salsa en bachata gedanst (zoek maar op op Youtube). De mannen kwamen je lekker ouderwets vragen om te dansen. Hartstikke leuk! Wederom was ik in de vroege ochtenduurtjes thuis, maar helemaal nuchter.
Ik heb hier ook nog goed nieuws over. De vrienden van Mayra die er die avond waren konden niet geloven dat ik nog nooit eerder salsa of bachata heb gedanst en hebben me meegevraagd naar een danscongres in Madrid van 4 tot en met 7 november. Ik heb al toestemming van Letizia om mee te gaan, dus ik ben dat weekend in Madrid te vinden. Als het allemaal lukt tenminste. Ik hoop tegen die tijd namelijk mijn NIE te hebben, waarmee ik goedkoper kan reizen.

De rest van de week is niet echt speciaal. Ik ga naar mijn lessen, waar ik elke dag weer meer leer. Na de lessen ga ik met Letizia werken, waar ik ook veel over het systeem leer.

Vorig weekend heb ik een aantal beslissingen genomen: Ik ga me inschrijven bij een dansschool om salsa en bachata te leren. Daarnaast heb ik me via NHA voor een thuisstudie ingeschreven. Ik heb me ingeschreven voor BKB, Basiskennis Boekhouden, zodat ik als ik mijn eigen bedrijfje heb ook mijn eigen boekhouding kan doen. Ik vond het een hartstikke goed idee, ook al krijg ik daarna maar een certificaat.

Dat was het voor deze week.

Morgen schrijf ik over mijn afgelopen week!

Hasta luego!

  • 11 Oktober 2016 - 16:41

    Irene Canals:

    Hola otra vez,

    Gracias por responder a mi pregunta el tu entrada de la semana pasada. Ufff... olor a alcantarilla... no es muy agradable, ¿verdad?
    Me encanta que seas tan activa y que hagas tantas cosas, Nadine. Espero que disfrutes de tus clases de baile!

    Sigue así!

    Saludos,

    Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 23 Okt. 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 19259

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 Januari 2017

Prácticas Tenerife 2016

15 April 2011 - 03 Oktober 2011

Roca Nivaria Gran Hotel Tenerife

11 Mei 2010 - 11 November 2010

Centerparcs Port Zelande

16 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Studiereis 16-10/23-10

Landen bezocht: