¡Que fuerte! - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu ¡Que fuerte! - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu

¡Que fuerte!

Blijf op de hoogte en volg Nadine

31 Oktober 2016 | Spanje, Puerto de la Cruz

¡Hola!

Yo sé que no he escrito en más de una semana, pero tenía una semana bastante fuerte.
He ayudado a muchos estudiantes con problemas de piso o otras cosas. A mi me gustó mucho. Soy como una persona de confianza. También he hecho algunos documentos en neerlandés e inglés con información sobre Puerto de la Cruz, además quiero hacerlo sobre más cuidades y pueblos.

El miércoles tenía mi primera clase de baile. Fui con Mayra a La Orotava para clases de salsa y bachata. La primera clase (de 8 a 9) era para principantes y la segunda clase (de 9 a 10) para avanzados. Porque Mayra fue mi chofer, me quedé las dos clases. A mi me encantó y aunque tenía agujetas, voy a apuntarme desde la próxima semana.

El jueves fui con Letizia a visitar una familia que aloja a los estudiantes. Fuimos a casa de Nory, una mujer de Colombia. En las próximas semanas vas a visitar a todas las familias para ver como es. Si está limpia, sucia, como es la comida, como va con los estudiantes y estas cosas.

El viernes por la mañana tenía que ir al hospital, desafortunadamente. Esta vez fue para mi misma. Sufría de un ataque de asma y necesité oxígeno lo antes posible. El médico me dijo que podría ocurrir por el cambio del tiempo del fin de semana.(Había frío y tormenta, no podrías salir de casa por la lluvia) y tambíen podría ser estres. ¡Qué fuerte! Entonces fui al Hospiten Bellevue donde se me sacaron sangre de 2 sitios de mi brazo, además estuve conectado a un goteo con paracetamol. Por último me administraron oxígeno por una máscara. Fortunadamente me sentí mejor después, pero un poco débil. Fui a la farmacia para recojer los medicamentos y una inhaladora y después a trabajar. No podría trabajar bien y entonces fui a casa para descansar.

El sábado me sentí bastante bien y fui con Mayra al spa. Necesité descansarme y relajarme tras tantas semanas de trabajar, viajar y salir, jajaja. El spa estaba en el ático de un hotel y desde ahí podríamos ver toda la ciudad y el mar. Una vista muy bonita. Después fuimos a comer en un restaurante vegetariano y por la tarde fuimos a la playa. Por la noche Mayra me invitó para ir a una fiesta de salsa en Santa Cruz. La fiesta era en una discoteca que se llama "Cubik". Fuimos con Fran, la pareja de baile de Mayra.

En "Cubik" me encontré con un amigo mio que conozco de mis primeras prácticas en el sur de Tenerife hace 5 años. Trabajamos juntos pero no nos vimos o hablamos desde aquella época. Entonces me sorprendí que nos econtramos ahí después tanto tiempo.

El domingo no hize nada. Estuve tan cansada del finde y no tenía ganas de hacer algo.
Fortunadamente me siento mucho mejor, solo dejo rápido sin aliento. En unos días puedo empezar de deporte otra vez. Estoy contenta, porque estoy harta de hacer nada, jaja.

Hasta la próxima!

Nederlandse versie hieronder:

Ik weet dat ik al meer dan een week niet heb geschreven, maar ik heb best een drukke week achter de rug. Ik heb veel studenten moeten helpen met problemen met hun appartement of problemen bij hun gastfamilies. Ik vind dat eigenlijk heel leuk om te doen, ik ben eigenlijk een soort vertrouwenspersoon. Daarnaast heb ik ook een aantal documenten opgesteld in het Nederlands en Engels met informatie over Puerto de la Cruz om in de welkomstmap bij te voegen. Dit ga ik ook doen over de omliggende steden en dorpen.

Woensdag heb ik mijn eerste echte dansles gehad. De dansschool is in La Orotava en ik ben daarheen gegaan met Mayra. Haar danspartner geeft daar les en zij ondersteund hem. De eerste les van 8 tot 9 is voor beginners en daar leer je salsa en bachata en de tweede les van 9 tot 10 is voor gevorderden en hier wordt alleen maar salsa gegeven. Ik vond het fantastisch en ook al heb ik spierpijn, vanaf volgende week ga ik me inschrijven.

Donderdag ben ik samen met Letizia op bezoek gegaan bij een van de gastfamilies. We zijn dit keer bij Nory geweest, een Colombiaanse vrouw die al jaren studenten opvangt in haar appartement. We gaan de komende weken zoveel mogelijk families bezoeken om te kijken of de kwaliteit nog steeds naar behoren is. Dus of het huis schoon is, hoe het eten is en hoe de studenten zich bij de families voelen.

Vrijdagochtend heb ik helaas zelf in het ziekenhuis doorgebracht. Ik werd wakker met een astma aanval en had zo snel mogelijk extra zuurstof nodig. De dokter vertelde me dat dit kon komen door de verandering van het weer in het weekend. Het heeft het weekend ervoor namelijk flink geregend en het was koud. Ook kon het komen door stress. Ik ben dus naar Bellevue gegaan waar ze bloed afnamen van twee plekken op mijn arm, uit een gewoon bloedvat en uit een slagader. Daarnaast lag ik aan een infuus met paracetamol en waar ze nog een ander medicijn inbrachten waardoor ik me heel slapjes voelde. Ook hebben ze röntgenfoto's gemaakt van mijn longen en als laatste kreeg ik nog een masker met zuurstof waar ik bijna een uur aan heb gelegen. Ik heb 3 soorten medicijnen en een pompje gekregen en ik ben daarna gewoon gaan werken. Ik voelde me toch erg slap, dus ben om 1 uur naar huis gegaan om te rusten.

Zaterdag voelde ik me al veel beter en ben ik samen met Mayra naar de spa gegaan. De spa lag op de bovenste verdieping van een hotel en had prachtig uitzicht over de stad en de zee. Ik had het echt even nodig om te relaxen na al die weken hard werken, reizen en uitgaan, haha. Na de spa zijn we gaan eten bij een vegetarisch restaurant en daarna zij we nog naar het strand gegaan. 's Avonds nodigde Mayra me uit om naar een salsa feest in Santa Cruz te gaan in een discotheek genaamd "Cubik". Opnieuw haalde ze me om 12 uur op en we haalden ook nog Fran op, haar danspartner.

In "Cubik" heb ik ontzettend veel gedanst, maar veel bachata want dat is veel rustiger. Met salsa kreeg ik niet veel lucht, dus dat deed ik niet. Maar wat me het meest verbaasde van die avond is dat ik iemand ben tegengekomen van mijn eerste stage op Tenerife. Omdat ik toen in het zuiden stage liep, verwachtte ik niet dat ik ooit nog iemand zou tegenkomen. Pierre komt uit België en is 5 geleden hier blijven plakken. Hij woont nog steeds in het zuiden, maar hij danst ook salsa en bachata en zodoende was hij ook op het feest. Het was ongelofelijk om hem weer eens te zien. We hadden elkaar namelijk al 5 jaar niet gezien!

Zondag heb ik niks gedaan. Ik was moe en moest echt even bijkomen. Gelukkig voel ik me alweer een stuk beter, buiten het feit dat ik snel buiten adem ben. Over een paar dagen begin ik weer met sporten, want ik ben het moe om niks te kunnen, haha.

Tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 23 Okt. 2009
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 19250

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 Januari 2017

Prácticas Tenerife 2016

15 April 2011 - 03 Oktober 2011

Roca Nivaria Gran Hotel Tenerife

11 Mei 2010 - 11 November 2010

Centerparcs Port Zelande

16 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Studiereis 16-10/23-10

Landen bezocht: