Dani J y Tranquilidad! - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu Dani J y Tranquilidad! - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu

Dani J y Tranquilidad!

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

12 December 2016 | Spanje, Puerto de la Cruz

Lo siento para no escribir en dos semanas. No había pasado muchas cosas interesantes. ¡Ahora puedo escribir un poco más!

Desde hace 2 semanas tengo dos nuevos compañeros de piso. Rianne y Ronnie de Holanda, que bueno. El único problema es que hablamos en holandés, claro. Pero vivir con ellos es muy divertido.

La semana pasada tenía unos días libre. El 6 de diciembre era el Día de la Constitución y el 8 de diciembre era La Inmaculada Concepción. El 7 y 9 tenía libre también, porque no había mucho trabajo tampoco. Esos días solo disfruté. El 7 fui con Rianne y Ronnie al concierto de Dani J en el Azúcar! Dani J es el cantante que competiré en nombre de España en la Eurovisión del próximo año. Cantará la canción "Sin Ti"! También tomé una foto con él. ¡Qué chico majo!

El jueves fui a la playa con Rianne. ¡Todavía hay buen tiempo aquí! No me lo puedo creer. El tiempo y la fecha no cuadran en mi cabeza. Para mi, en Navidad, hace frío y nieve. Pero aquí hace sol y además se han decorado los árboles en la calle. Aquí solo tienen árboles de Navidad artifciales o se decoran los árboles en la calle. También los balcones están decorados. ¡Es muy raro para verlo con el buen tiempo!

El sábado tuvimos un almuerzo con las colegas de Don Quijote Tenerife. Fuimos a comer italiano y bebimos un montón, como siempre jajajaja. Después fuimos a tomar una copa. El sábado era la Noche en Blanco en Puerto de la Cruz, que significa que todas las tiendas están abiertas hasta las 12 de la noche y tienen puestos en las calles con la mercancía. Además hay diversos escenarios en la ciudad donde puedes ver artistas, bailarinas, cantantes, de todo. ¡Es una noche muy divertida!

El domingo fui con Mayra a un bar cubano que se llama "Paraguitas". La fiesta ahí empieza muy temprano, a las 7 de la tarde y solo dura hasta las 11 y media de la noche. Había una banda en vivo y toda la gente estuvo bailando en la calle. ¡Fue como estuve en Cuba de verdad!

Desde la próxima semana estoy sola en la recepción, porque Letizia se va de vacaciones hasta el 2 de enero.
¡Ya está, adiooooooos!

Nederlandse versie:

Sorry dat ik al 2 weken niet geschreven heb. Ik heb namelijk niet heel veel interessants gedaan de afgelopen weken. Nu heb ik weer iets meer te schrijven.

Sinds 2 weken heb ik twee nieuwe huisgenoten. Rianne en Ronnie en ze komen allebei uit Nederland! Het enige "probleem" is dat wij natuurlijk wel Nederlands met elkaar praten, maar het is heel gezellig in huis!

Vorige week heb ik een aantal dagen vrij gehad. 6 en 8 december zijn hier nationale feestdagen en omdat er niet veel te doen was aan werk heb ik de 7e en 9e ook vrij gehad. Ik heb er vooral van genoten, niet veel gedaan.

Woensdag (de 7e) ben ik met Rianne en Ronnie naar het concert van Dani J geweest in Azúcar. Dani J is diegene die het volgend jaar voor Spanje uitkomt op het Eurovisie Songfestival. Hier zal hij het nummer "Sin Ti" zingen. Ook sta ik natuurlijk met hem op de foto! Wat een leuke vent!

Donderdag ben ik met Rianne naar het strand gegaan. Het is nog steeds heel goed weer hier. Het klopt ook niet in mijn hoofd dat het al december is. Voor mij is de tijd van de feestdagen altijd koud en sneeuwt het. Hier is het warm en schijnt de zon en daarnaast worden de bomen op straat versierd. Het ziet er heel vreemd uit met dit goede weer.

Zaterdag zijn we met het bedrijf gaat lunchen en uiteraard werd er weer veel gedronken. Na het eten zijn we nog een drankje gaan doen. Zaterdag was daarnaast ook Noche en Blanco. Dat wil zeggen dat alle winkels tot 12 uur 's nachts open zijn en er overal kraampjes voor de winkels staan met hun producten. Ook staan er overal podia met artiesten, dansers, zangers, bands, vanalles. Overal is wel iets te doen! Echt heel leuk om te zien.

Zondag ben ik 's avonds met Mayra naar een Cubaanse bar geweest "Paraguitas". Elke zondagavond kun je hier gaan dansen vanaf een uur of 7 tot half 12. Ik had meteen het gevoel alsof ik ook daadwerkelijk in Cuba was. Er was een live band en iedereen danste op straat. Het was echt een geweldige ervaring!

Vanaf volgende week ben ik 2 weekjes alleen, want dan gaat Letizia op vakantie.
Dat was t voor nu. Adiooooooossss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 23 Okt. 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 19261

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 Januari 2017

Prácticas Tenerife 2016

15 April 2011 - 03 Oktober 2011

Roca Nivaria Gran Hotel Tenerife

11 Mei 2010 - 11 November 2010

Centerparcs Port Zelande

16 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Studiereis 16-10/23-10

Landen bezocht: