Interpretar, salir y estudiar - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu Interpretar, salir y estudiar - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu

Interpretar, salir y estudiar

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

20 Oktober 2016 | Spanje, Puerto de la Cruz

¡Hola a todos!

El viernes por la tarde fui a la policia para pedir el NIE. Es un número de identidad para extranjeros y con eso puedes viajar más barato y tambíen las entradas de los parques de actracciones son más o menos la mitad. Hoy (20-10) puedo recoger el documento y mañana voy al ayuntamiento para recoger el documento de viaje.

Desde el momento que fui interprete, la escuela me necesita por todo. El viernes otra estudiante tenía que ir al hospital porque tenía una presión en sus oídos. Tenía eso antes, pero el sábado fuera al Teide, nesecitó medicamentos. Fuimos al otro hospiten que se llama Tamaragua, pero antes de ir fuimos a la casa de su familia anfitriona porque el médico empezó no antes de las 4. La madre de la familia se llama Lola y necesité comer en su casa. No porque yo quería, pero Lola quería que comí. Lola es una mujer muy buena y amable, utilizamos esa familia muchas veces como alojamiento para los estudiantes de la escuela. Ya puedes reservar una habitación individual o doble en una familia con media pensión o pensión completa.

Entonces fuimos al hospiten y el médico inmediatamente dijo que es algo en su nariz, algo como una alergia. Vale, no es importante que ella tiene, pero para mi fue muy interesante saber más cosas médicas. La única cosa que no podría traducir fue "cornetes" que son algo en la nariz, pero pudimos ver con una cámara en la nariz.

El viernes por la noche teníamos clase de baile y mojitos con Mayra, fue una "excursion". Yo llegué tarde y por eso estuve ahí solo media hora. Después pudimos ir a Azúcar, una discoteca con música de salsa y bachata. A las 23.30h empezó una clase de salsa y después había clase de bachata.
Claro que fui. Quiero aprender bailar, pero no aquí en Puerto. A lo mejor voy a Santa Cruz con Mayra. Mientras ella da clase de salsa, tengo clase de bachata. Solo quiero aprender la bachata porque me parece bastante dificil y tienes que aprender mover tu cuerpo en una manera especial.
Bailé la bachata con un profesor de baile y no sabía que mi cuerpo podría moverse así. Por eso, voy a empezar en clases avanzadas.

El sábado fui de compras en Santa Cruz con Iris y Lisa. Lisa es de Suiza y habla italiano. Está aquí también hasta diciembre.
El domingo fue un día muy tranquilo y no hize nada.

Mis tareas en la escuela son cada semana casi lo mismo. Por eso no es muy importante de hablar las mismas cosas en mi blog. Ayudo a Letizia con reservas y soy una persona de confianza. Los estudiantes tienen la opción de hablar conmigo de todo y preguntar cosas si otros profesores no están disponibles.
El lunes ayudé a Salomé con dar la bienvenida a los nuevos estudiantes. Esta semana había 17 nuevos estudiantes y por eso hay bastante trabajo y no tengo clases. Dentro de 2 semanas tengo clases otra vez. Noto que necesito más clases de grámatica. Los tiempos pasados van bastante bien, pero el subjuntivo todavía es un misterio para mi.

El martes fui a correr con mi nuevo compañero de piso. Fuimos a Punta Brava y allí descubrimos un sitio escondido. El sitio es maravilloso. Tienes que bajar unas rocas y es como estás totalmente alejado del mundo. El lugar se formó por una erupción del Teide, porque puedes ver la lava y las formas de las rocas. Hay una "piscina" y una plataforma que está arriba del agua. Tienes que tener cuidado, porque con la marea alta es un sitio bastante peligroso. También las olas son muy grandes y el corriente es fuerte. Por esa razón no puedes nadar =(

Ayer (miércoles) recibí los materiales para el curso de la contabilidad. Es un curso en línea y solo tengo que enviar los deberes a mi profesor. Después de los 16 "clases" tengo un certificado para la contabilidad básica. Este certificado tienes muchas ventajas en mi carrera.

¡Ya está!

Hoi allemaal!

Vorige week vrijdag ben ik naar de politie gegaan om een NIE aan te vragen. Dit is een speciaal identiteitsnummers voor buitenlanders die in Spanje werken. Als je deze kaart hebt, kun je veel voordeliger reizen binnen de eilanden en de vluchten naar het vasteland kosten ook veel minder. Daarnaast zijn de entreekaarten voor attractieparken ook ongeveer de helft goedkoper. Vandaag (20-10) ga ik naar de politie om mijn NIE op te halen en morgen naar het gemeenschapshuis om het reisdocument op te halen. Dan ben ik officieel tijdelijk inwoner van Spanje, hihi.

Sinds ik getolkt heb voor een studente, lijkt het alsof de school mij voor alles nodig heeft, haha. Ik ben diezelfde vrijdag namelijk weer met een studente naar het ziekenhuis geweest om te tolken. Dit meisje heeft iets aan haar oren en had erge druk op de oren. Omdat ze zaterdag naar el Teide zou gaan, wilde ze weten of er iets aan gedaan kon worden. Omdat we pas om 4 uur terecht konden, hadden we nog even tijd om bij haar gastfamilie op bezoek te gaan. Ik moet namelijk zoveel mogelijk plekken waar studenten verblijven, bezoeken. Deze studente zit bij de familie van Lola, een hele leuke vrouw. Toen ik binnenkwam moest ik meteen eten. Het is bekend van Lola dat iedereen er goed te eten krijgt en ze je eigenlijk een beetje dwingt om te eten. Ik vond het niet erg, haha. We gebruiken haar familie heel vaak als gastfamilie. We hebben er in totaal ongeveer 5 of 6 en je kunt er een enkele of dubbele kamer boeken met half- of volpension.

Toen we naar de arts gingen zei hij meteen dat de druk op de oren iets te maken had met de neus, waarschijnlijk een allergie in de neus. Verder is het niet belangrijk wat ze had, maar voor mij was het erg interessant om medische taal te leren. Het ging naar mijn mening heel goed. Het enige wat ik niet kon vertalen was "cornetes", iets in de neus wat gezwollen was. Maar we konden het op een scherm zien door middel van een camera en daardoor wist we ze wel wat het was.

's Avonds hadden we weer een "excursie" met Mayra, dit keer salsalessen en mojito's. Doordat ik in het ziekenhuis was geweest, was ik een beetje laat en heb ik alleen het laatste halfuurtje meegedaan. We hadden wel de mogelijkheid om met Mayra mee te gaan naar Azúcar, een discotheek met salsa- en bachatamuziek. Uiteraard ging ik mee, want ik wil heel graag leren dansen. Eigenlijk alleen de bachata, die is zooooo mooi. Om half 12 begon een les salsa en daarna een les bachata.
Ik heb de bachata met een dansleraar gedanst. Ik wist niet eens dat ik mijn lichaam zo bewegen! Maar iemand die goed kan leiden, kan je alles laten doen wat hij wil. Dat heeft me ook doen besluiten om alleen bachata te leren. Het lijkt me een moeilijke dans, waarbij je je lichaam op een speciale manier moet leren bewegen. Mijn lerares en vriendin, Mayra, geeft salsales in Santa Cruz en toevallig is er op dat uur ook een les bachata voor gevorderden op dezelfde school.

Zaterdag ben ik met Lisa en Iris gaan winkelen in Santa Cruz. Lisa is een meisje/vrouw uit Zwitserland en spreekt Italiaans. Ook zij blijft hier tot december. Dus we trekken veel met elkaar op.
Zondag was een rustige dag en heb ik niet veel gedaan.

Mijn taken hier op school zijn zo'n beetje elke week hetzelfde, dus het wordt een beetje saai als ik dat elke week in mijn blog zet. Deze week was echter een beetje anders. Maandagochtend heb ik Salomé geholpen met het verwelkomen van de nieuwe studenten. Deze week waren het er 17! De school is nu zo goed als vol en er is veel werk, daarom heb ik deze week ook geen lessen. Over 2 weken is het weer wat rustiger en heb ik wel weer lessen. Ik heb toch meer grammaticalessen nodig. De verleden tijden gaan al best goed, maar de subjuntivo is nog steeds een raadsel voor me.
Ik ben eigenlijk de rechterhand van Letizia en sinds deze week ook een soort vertrouwenspersoon voor de studenten. Als er problemen zijn of ze gewoon vragen hebben of willen praten, kunnen ze te allen tijde bij mij terecht. Natuurlijk ook bij de andere leraren, maar als deze niet beschikbaar zijn, ben ik dat wel.

Dinsdag ben ik het werk een stuk gaan rennen met mijn nieuwe huisgenoot. We zijn helemaal naar Punta Brava gegaan en hebben daar een beschutte plek ontdekt. Het is daar prachtig. We moesten omlaag klimmen via de rotsen, maar toen we eenmaal daar waren was het alsof we helemaal afgesloten van de wereld waren. Je kunt duidelijk zien dat deze plek zich gevormd heeft door een uitbarsting van El Teide. De rotsen zijn voornamelijk glad en plat. Er is zelfs een soort "zwembad" en een platform waarop je kunt lopen. Wees wel voorzichtig, want als het vloed is staat de zee erg hoog en is het gevaarlijk om hier te lopen. De golven zijn heel hoog en de stroming is sterk, dat wil ook zeggen dat je hier helaas niet kunt zwemmen. Ik heb helaas nog geen foto's, want ik had mijn telefoon niet meegenomen.

Gisteren (woensdag) heb ik het materiaal voor mijn cursus boekhouden ontvangen. Het is een online cursus via NHA en hoef alleen maar het huiswerk naar de leraar te sturen. Als je na 16 lessen/weken al het huiswerk met een 5,5 of hoger hebt afgesloten krijg je een getuigschrift BKB, Basiskennis Boekhouden. Ik doe dit naast mijn stage omdat ik vind dat het een goede basis voor een goede toekomst is.

Dat was 't!


  • 20 Oktober 2016 - 18:01

    Maike:

    hoi nadine
    leuk om dit verslag te lezen,zo krijg ik een goed beeld van alles wat je me maakt.
    naast werk blijft nog genoeg tijdt over om te genieten.
    liefs en groeten oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 23 Okt. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 19297

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 Januari 2017

Prácticas Tenerife 2016

15 April 2011 - 03 Oktober 2011

Roca Nivaria Gran Hotel Tenerife

11 Mei 2010 - 11 November 2010

Centerparcs Port Zelande

16 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Studiereis 16-10/23-10

Landen bezocht: