1-6 Noviembre - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu 1-6 Noviembre - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu

1-6 Noviembre

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

07 November 2016 | Spanje, Puerto de la Cruz

El lunes fui a trabajar como todos los lunes. Me sentí muy bien, físicamente. Desafortunadamente, mentalmente me siento todavía un poco perdido. Echo de menos mucho a casa, mi familia y mis amigos. Por suerte vienen mis padres y abuela el 14 de noviembre y en realidad no puedo esperar más. Tengo un muy buen tiempo aquí y voy a muchos sitios, pero es diferente cuando estás sola. También no tengo muchas ganas de Navidad y Año Nuevo, por eso voy a buscar trabajo para no pensar en esos días y ganar un poco dinero.

Pero vale, tengo que ser fuerte y disfrutar el tiempo aquí. Entonces, el lunes por la noche fui otra vez con Mayra a una fiesta de salsa en Azúcar. Desgraciadamente no había mucha gente y la gente que estaban ahí, no sabían bailar bien. Entonces fuimos a Santa Cruz otra vez a la escuela de baile. Estuvimos ahí a las 2 y cuarto por la noche, jajaja. No había mucha gente tampoco, pero bailé con muchos chicos. También descubrí que me gusta más la bachata que la salsa. Yo nunca he tenido clases de bachata pero me deje guiar por un bailarín.
Estuve en casa a las 6 de la mañana. Me dolían los pies y las piernas, pero cada veze disfruto más de bailar.

El martes era el día de los Santos y entonces era un día libre. Fui a la playa y por la noche preparé una sopa de calabaza y zanahoria. Todavía intento seguir la dieta para no aumentar de peso. Tenía un día bastante tranquilo.

El miércoles tenía que trabajar y no hize nada especial, pero el jueves tenía que ir al hospital otra vez. Esta vez con Lisa, mi amiga de Suiza. Se cortó el pie en una discoteca y tenía una herida bastante grave. Fue al hospital el martes y miércoles con otra personas, pero nadie quería ir más con ella. Entonces fui con ella para cambiar la tirita y poner el desinfectante. Lisa tiene mucho miedo a los médicos y fueran cortar su piel otra vez como el miércoles. Afortunadamente la herida estaba muy limpia y la enfermera solo tuvo que cambiar la tirita. También fui con ella otra vez el viernes.

El jueves por la noche fui a cenar con Maria y Valeria en un restaurante italiano y después fuimos a tomar una copa en Tapas y Cañas. En realidad fueramos a salir el viernes, pero no fui por que no tenía nada de energía después del trabajo y quería estar sola. Entonces me quedé en casa.

El sábado fui a correr por la mañana. Había muy buen tiempo y corrí a Punta Brava. Las fotos están en facebook ahora y después voy a poner las fotos también aquí. Por la tarde estudié para el curso de Holanda porque había lluvia, casi como una tormenta. No podría salir de casa.
Por la noche fui de fiesta con Iris, Lisa y Maja a Blanco Bar. Noté que hay un montón de holandeses esa temporada, jajaja.

El domingo fui a la playa. Por el mal tiempo del día antes, había mucha basura en la playa que fue arrojada sobre la playa. Tambíen el agua era marrón y olía fatal. Entonces, no me bañé. Fui a la playa con alguien que conocí de la noche antes y ahora se fue a casa ya. Por la tarde fui a comer con Frank, un chico que está también el la escuela. Es de Holanda también y está aqui hasta el final de diciembre. Voy a darle algunas clases de español extra porque quiere trabajar aquí pero tiene un nivel my básico de español.

A las 8.30 me acosté y durmí hasta las 7.30 está mañana (lunes). Está claro que necesité unas horas más de sueño, jajaja.

Ciao!

Nederlandse versie:

Maandag ben ik zoals elke maandag gaan werken. Lichamelijk voelde ik me top, maar mentaal nog een beetje verloren. Ik mis thuis en mijn familie en vrienden toch erger dan ik dacht. Gelukkig komen pap en mam en oma 14 november al en eigenlijk kan ik niet meer wachten. Ik heb hier een fantastische tijd en ik doe heel veel dingen en bezoek veel plekken, maar het is toch anders als je alleen bent. Ik heb daarnaast ook totaal geen zin in kerst en Nieuwjaar, dan ben ik ook alleen. Daarom ga ik voor die dagen werk zoeken, zodat ik er niet aan denk dat ik alleen ben en om een beetje extra geld te verdienen.

Maar goed, ik heb heel veel geluk dat ik hier mag zijn en ik geniet ook ten volle van mijn tijd hier. Maandagavond ben ik weer met Mayra naar Azúcar gegaan voor een salsafeest. Helaas waren er niet veel mensen en de mensen die wel daar waren, konden niet dansen, haha. Dus zijn we weer naar Santa Cruz gegaan, naar de dansschool waar zij lesgeeft. We kwamen daar om kwart over 2 's nachts aan, achja hahaha. Er waren ook niet heel veel mensen, maar het aantal mannen was ongeveer gelijk aan het aantal vrouwen. Hierdoor heb ik eigenlijk de hele nacht gedanst. Ik ben er ook achtergekomen dat ik de bachata veel liever dans dan salsa. Ik heb daar nooit les in gehad, maar ik laat me goed leiden door iemand die wel de bachata kent. Volgende keer laat ik het filmen!
Om 6 uur 's ochtends was ik thuis. Mijn voeten en benen deden pijn, maar wat heb ik een fantastische nacht gehad! Ik geniet elke keer meer van het dansen.

Dinsdag was Allerheiligen en dat betekent hier een dag vrij. Ik ben naar het strand geweest en 's avonds heb ik pompoen-wortelsoep gemaakt.
Ik hou me nog steeds aan mijn dieet. Niet om af te vallen, maar om niet aan te komen.

Woensdag heb ik gewoon gewerkt en niks speciaals gedaan, maar donderdagochtend mocht ik weer met iemand naar het ziekenhuis. Dit keer met Lisa die in een discotheek haar voet opengehaald had aan glas. De wond was best heftig en ze was maandag en dinsdag al met andere mensen naar het ziekenhuis geweest. Die hadden gezegd dat ze niet meer mee wilden omdat ze het te ernstig vonden. Met andere woorden, toen was ik de sjaak. Gelukkig hoefde ze alleen maar de pleister de laten vervangen, maar ze stikt van de angst voor dokters, zeker nadat ze in haar voet gesneden hadden de dag ervoor. Gelukkig was de wond mooi schoon en hoefden ze niks anders te doen dan de pleister vervangen. Ook vrijdagochtend ben ik met haar naar het ziekenhuis gegaan om weer de pleister te vervangen.

Donderdagavond ben ik met Maria en Valeria (2 Italiaanse meisjes) bij een Italiaans restaurant gaan eten en daarna zijn we een drankje gaan doen bij Tapas y Cañas. Eigenlijk zou ik vrijdagavond weer daarheen gaan en daarna echt op stap, maar ik had echt geen energie meer om uit te gaan en wilde eigenlijk ook alleen zijn. Dus ben ik vrijdagavond ook lekker thuisgebleven.

Zaterdagochtend ben ik een stuk gaan rennen. Het was heel goed weer en ik ben helemaal naar Punta Brava gerend. De foto's van mijn avontuur kun je zien op facebook, maar ik zal ze later deze week ook hier bij mijn blog plaatsen. 's Middags heb ik aan mijn cursus gewerkt, want het regende zo hard. Het leek wel een storm, zo hard dat ik niet eens het huis uit kon. 's Avonds ben ik met Iris, Lisa en Maja naar Blanco Bar gegaan. Het viel me op dat er dit seizoen heeeeeeel veel Nederlanders zijn, hahaha.

Zondag ben ik naar het strand gegaan. Door het slechte weer van de dag ervoor, was het strand heel smerig. Overal lag plastic en ander afval dat aangespoeld was. Ook was het water bruin en het stonk. Daardoor heb ik dit keer niet gezwommen. 's Middags ben ik een hapje gaan eten met Frank, een andere student van de school. Hij komt ook uit Nederland en is hier tot eind december. Waarschijnlijk ga ik hem een beetje Spaans bijles geven, want hij wil hier graag werken maar zal natuurlijk wel goed Spaans moeten kunnen spreken.

Ik ben rond 20.30 naar ben gegaan en ben vrijwel onmiddellijk als een blok in slaap gevallen tot 7.30 vanochtend (maandag). Blijkbaar had ik die uurtjes slaap dus echt nodig, hahaha.

Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 23 Okt. 2009
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 19300

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 Januari 2017

Prácticas Tenerife 2016

15 April 2011 - 03 Oktober 2011

Roca Nivaria Gran Hotel Tenerife

11 Mei 2010 - 11 November 2010

Centerparcs Port Zelande

16 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Studiereis 16-10/23-10

Landen bezocht: