Fiesta en toda la isla - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu Fiesta en toda la isla - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu

Fiesta en toda la isla

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

29 September 2016 | Spanje, Puerto de la Cruz

Desde el momento que volví a Tenerife, estaba preocupada con muchas cosas.

Por ejemplo, conocí a una chica holandesa que está en la escuela para 3 meses. Ella es de Landgraaf, una ciudad bastante cerca de Maastricht. Se llama Iris y tiene 21 años. Ahora ella está en nivel A2, pero estoy seguro se va a mejorar muy rápido.

El lunes, martes y miércoles fuimos a comer y bailar con un grupo de la escuela. Estuvimos con 9 personas de 7 nacionalidades diferentes. ¡Que guay!

El jueves alquilé un coche para dar una vuelta por la isla con Iris y Solène (una chica de Francia). Fuimos desde Puerto de la Cruz a Icod de los Vinos para ver al Drago, el árbol más mayor de la isla. Según la leyenda, hace muchos años era un dragón que tenía cien cabezas. Pero después de una pelea se cambió en un árbol. El tronco parece a cien "cabezas". La resina del árbol tiene el color rojo, como la sangre del dragón. Hay muchas leyendas diferentes, pero eso es la más conocida.
Aquí comimos también salchichas alemanas "currywurst", y fueron muy ricas.
Después pasamos por Garachico, el pueblo de que puedes leer en otro blog.
Desde Garachico empezó la carretera más dificil de nuestro viaje. Es una carretera con muchas pendientes y curvas. Es realmente una prueba si sabes conducir. Pasamos por Santiago del Teide, Buenavista y Masca. La parte de Masca fue la más bonita por mi parte. Desde el punto más alto puedes ver La Gomera de un lado y La Palma de otro lado. Es un mundo diferente también. Muy verde y vistas maravillosas.
Estuve muy contenta cuando estuvimos al final de la carretera, jaja.

Durante la bajada pasamos por los alcantilados de Los Gigantes. Desde el mirador puedes verlos. Son acantilados entre 300 y 600 metros de altura. Desde el mirador no parece tan mucho, pero desde un barco (que hacía hace 5 años) tienes un mejor idea como es. Tienen mucha fuerza y poder. Sacamos unas fotos y fuimos por el sur.

En camino terminamos en Playa Paraíso, donde viví hace 5 años. Me interesé mucho como está ahora, después 5 años. Desafortunadamente, me arrepiento ir. El pueblo ha cambiado mucho y no hay los sitios que conozco. Vale, Brittanica Bar y Francis 2 existen todavía, pero tienen nuevos propietarios. El restaurante El Corazón no está, se llama Bar Molino y tiene también nuevos propietarios. Todo el pueblo ha cambiado y no está como me acuerdo. ¡Que lástima!

Fuimos por Fañabe, que está casi al lado de Playa Paraíso. Aquí aparqué el coche y fuimos por la playa. Las playas también no están como me acuerdo, pero la avenida y el ambiente fueron los mismos =). En un bar a la avenida tomamos unas copas (sin alcohol, claro) y después fuimos a un restaurante con una vista muy bonita, para comer.
Fuimos a Puerto por la autopista, y tardamos más de una hora a llegar en Puerto de la Cruz.

El viernes fuimos para tomar unas tapas con un grupo. Casi lo mismo grupo de toda la semana. Comimos ensaladilla rusa, croquetas de jamón y de pollo y tortilla española. Después de las tapas fuimos por Mediolitro otra vez para tomar unas copas, porque estaba viernes jajaja.

El fin de semana no estaba muy especial, pero he descansado mucho de la semana antes.

La semana pasada solo tenía clases y trabajo. Nada especial, porque tengo que guardar el dinero. Por fin empezaba con hacer deporte. Antes no tenía la energía, pero he dejado fumar y necesito algo diferente para hacer en vez de fumar.
El lunes fui con Iris al centro comercial Alcampo en La Orotava, un pueblo muy cerca de Puerto de la Cruz. Porque teníamos un mal tiempo de echamos de menos a nuestras familias y nuestros amigos. Por eso ir de shopping/compras es una buena solución.

Hoy (el jueves 29-9) teníamos una actividad dentro de la escuela después de la clase de baile/salsa.
Marco, otro estudiante, ha cocinado una paella fantástica en el patio de la escuela, se llama "Paella de Campo". Celia (una profesora), Marco y yo compramos todos los ingredientes durante la última clase y a las 2 o algo Marco comenzó cocinar la paella. Estabamos con unas 20 personas, incluido las profesoras. ¡Fue un buen almuerzo!

Respuesta a la pregunta de la señora Canals: el pueblo huele a veces a la alcantarilla. Antes no sabía que fue el olor, pero evidentemente es la alcantarilla.

Nederlandse versie:
Nadat ik terug ben gekomen van Fuerteventura, heb ik best een paar drukke weken gehad. Daarover zal ik jullie nu wel vertellen:

Vorige week maandag, dinsdag en woensdag zijn we uitgeweest met een groep van zo'n 9 mensen die in totaal 7 verschillende nationaliteiten hebben. Dat is echt cool, want we spreken eigenlijk Spaans of Engels met elkaar, dat ligt aan het niveau Spaans.
Ook heb ik een Nederlands meisje leren kennen dat hier de komende 3 maanden Spaans studeert. Ze heet Iris, is 21 en het grappige is dat ze ook uit Limburg komt, uit Landgraaf zelfs. Lekker dichtbij dus.

Donderdag heb ik een auto gehuurd en ben ik met Solène ( een Frans meisje) en Iris een roadtrip over het eiland gaan maken. Vanuit Puerto de la Cruz zijn we eerst naar Icod de los Vinos gereden om El Drago te zien. Dit is de oudste boom van het eiland en tevens ook de hoogste met zo'n 18 meter hoogte. De legende gaat dat het vroeger een draak met 100 hoofden was die over het eiland waakte, maar die, toen hij werd verslagen, in een boom veranderde. Dit kun je ook zien aan de stam, want die loopt uit in honderden takken. Tevens is de hars van de boom rood, wat kan duiden op het bloed van de draak.
Er zijn wel meer legendes over deze struik, maar dit is een van de bekendste. Na het zien van de boom hebben we een curryworst gegeten. Oh, wat had ik die gemist!

Daarna zijn we door Garachico gereden, dat dorpje waar ik in een eerdere blog over heb verteld. Vanaf Garachico begon het engste deel van de reis. Een weg die eigenlijk alleen maar omhoog gaat en ontzettend veel bochten heeft. Deze weg gaat door Santiago del Teide, Buenavista en Masca. Masca was voor mij het mooiste deel, omdat je vanaf het hoogste punt aan de ene kant La Gomera kunt zien en aan de andere kant La Palma. Ook het uitzicht vanaf dat punt was prachtig. Het is net een totaal andere wereld, zo groen en levendig!

Tijdens de afdaling kwamen we langs de kliffen van Los Gigantes. Bij het uitkijkpunt zijn we gestopt voor een paar foto's. De kliffen zijn tussen de 300 en 600 meter hoog, maar van die afstand kun je dat niet goed beoordelen. Toen ik er 5 jaar geleden met de boot langs ben gevaren, voelde je echt de kracht van die kliffen.

Toen zijn we dan echt naar het zuiden gereden. We zijn nog een keer gestopt in Playa Paraíso, waar ik 5 jaar geleden woonde. Wat heb ik daar spijt van! Het is helemaal niet meer zoals ik me herinnerde. De stoepen zijn breder, er zijn nieuwe hotels en een deel is nog volop in constructie. Ja, de Brittannia Inn en Francis 2 bestaan nog, maar met nieuwe eigenaren. El Corazón is weg, ofja het heet nu Bar Molino en heeft ook nieuwe eigenaren. Het is zo anders en dat vind ik helemaal niet leuk. Dat een dorp veranderd gedurende jaren, logisch. Maar dit was een beetje te veel van het goeie. Ik kende er niks meer van terug. Jammer!

Toen zijn we doorgereden naar Fañabe waar ik de auto geparkeerd heb en we naar het strand zijn gelopen. Ook het strand is niet meer zoals ik me herinnerde, maar de boulevard en de sfeer is nog steeds hetzelfde. Bij een bar langs de boulevard hebben we een paar non-alcoholische cocktails gedronken en daarna hebben we bij een restaurant met prachtig uitzicht gegeten.
De terugreis duurde ongeveer 1,5 uur via de autobaan.

Vrijdag zijn we met ongeveer dezelfde groep als de rest van de week tapas gaan eten en daarna naar de Mediolitro gegaan. Gewoon omdat het vrijdag was. De rest van mijn weekend was niet zo spannend. Heb vooral uitgerust van de drukke week ervoor.

Afgelopen maandag ben ik met Iris gaan winkelen in Alcampo in Orotava, een dorpje vlakbij Puerto. Shoppen is de beste remedie tegen heimwee. We missen onze families en vrienden heel erg en dit heeft wel erg geholpen.

De rest van de week heb ik gewoon lessen gehad en gewerkt. Alleen vandaag hebben we nog een activiteit op school gehad. Marco, een van de studenten, heeft paella de campo gemaakt. Samen met Celia en Marco ben ik naar de supermarkt geweest om alle ingredienten te halen. De paella was heerlijk!