Mis primeras semanas - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu Mis primeras semanas - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu

Mis primeras semanas

Blijf op de hoogte en volg Nadine

28 Augustus 2016 | Spanje, Puerto de la Cruz

El 16 de agosto llegué finalmente a Tenerife. Llegué al aeropuerto Sur/La Reina y tenía que ir al norte, Puerto de la Cruz. Fuera un viaje de más o menos 2 horas en autobus, aquí se llama guagua. En la estación de guaguas en el centro de Puerto, tenía que tomar la guagua a La Pesa, porque mi casa está en el barrio de Casa Azúl.
En la parada mi convecino que se llama Alberto me recogió y fuimos a su casa. Es una casa muy bonita, está en una calle muy tranquila y todas las casas tienen un otro color, nuestra casa es verde, mi color favorito. Tengo un dormitorio bastante grande y mi mismo baño. Sólo compartimos la cocina.
Los primeros días fueron bastante bien, fuimos a la ciudad y al centro comercial que está muy cerca. El centro de Puerto está más o menos 30 minutos a pie y 10 minutos en guagua.
Los próximos días fueron mal, estaba en la cama todo el día y no quería hacer algo.
Fue al centro 2 días para buscar el lugar de mis prácticas para presentarme. Don Quijote está al lado del mar, directamente a la avenida. Para mi es perfecto.

Alberto me ha preguntado si yo quiero estar su modelo, porque el es fotógrafo y le dije que sí. Vale, jueves 25 de agosto fue la primera sesión fotográfica y las fotos son maravillosas.
El viernes fuimos bucear para mi cumpleaños. Era mi primera vez y ahora tengo un certificado PADI y puedo bucear con un guía o instructor hasta 12 metros de profundidad.
¡Fuera una experiencia estupenda!
Antes de bucear teníamos un clase de los señales y los peligros. Tienes que saber que debes hacer en una situación de emergencia cuando estás en el agua. Al final teníamos un "examen" para ver si entendimos todo.
nos poníamos el traje de buzo y fuimos a la playa con el instructor. Ahí poníamos el chaleto y la botella, son muy muy pesados.
Dentro el agua hicimos algunos ejercicios para que sepamos que hacer en una situación de emergencia. Después nadamos al fondo y seguimos el muelle hasta estamos en 10 metros de profundidad. He visto peces muy bonitos y exóticos. Normalmente puedes ver tortugas también, pero no hay. La presión de la botella no puede ser menos que 50 bares y después 38 minutos fuimos de vuelta.
El resto del día estabamos en la playa y por la noche fue a casa en guagua. ¡Fue un día fantastico!

Hoy es el 28 de agosto y estaba en la cama todo el día otra vez, pero hoy está porque tengo agujetas, jaja.
Estoy muy contenta porque mis prácticas empiezan mañana, finalmente. No puedo esperar, porque necesito hacer algo. Ahora estoy aburrida, no hay nada que hacer aquí en el pueblo ni en el centro. No hay jóvenes, no hay clubs, no hay nada aquí y eso me frustra un poco.

¡Pero tengo ganas en mis prácticas y eso es lo más importante!

¡Hasta la próxima semana!

Nederlandse versie hieronder:
16 augustus kwam ik eindelijk aan op Tenerife, dat wil zeggen op het vliegveld Tenerife Zuid/La Reina. Vanaf daar moest ik nog ongeveer 2 uur met de bus naar het noorden, naar Puerto de la Cruz. De bus wordt hier overigens "guagua" genoemd. Op het grote busstation in Puerto moest ik nog de bus nemen naar La Pesa, want ik ga in de wijk Casa Azúl wonen. Bij de bushalte kwam mijn huisgenoot Alberto me ophalen. Hij woont in een heel mooi huis in een rustige straat waar alle huizen een andere kleur hebben. Ons huis is groen, mijn favoriete kleur! Ik heb best een grote slaapkamer en een eigen badkamer met bad en toilet. Ik hoef alleen de keuken te delen.
De eerste dagen gingen best goed. Ik ben met Alberto naar het centrum van de stad geweest en naar het grote winkelcentrum om de hoek. De dagen daarna ging het wat minder, want ik wilde eigenlijk alleen maar in bed liggen en niets doen. Toch ben ik 2 dagen naar het centrum gegaan om me bij mijn stageplek voor te stellen. De stageplek heet Don Quijote en ligt direct aan de zee, of ja aan de boulevard. Voor mij is het echt perfect.

Aangezien Alberto fotograaf is, had hij me gevraagd of ik misschien model voor hem wilde zijn. Dat vond ik eerst een beetje raar, want ik vind mezelf totaal niet fotogeniek, maar ik heb het toch gedaan. De foto's zijn prachtig geworden!
Voor mijn verjaardag heb ik een snelcursus duiken van Alberto gekregen. Dit was in los Cristianos en we moesten dus heel vroeg opstaan om met de bus naar het zuiden te gaan.
Voordat we het water in gingen, kregen we les over de signalen die je moet weten, de gevaren van duiken, en wat je moet doen in een noodsituatie. Aan het eind kregen we ook nog een soort examen om te kijken of we alles goed begrepen hadden.
Toen moesten we ons duikpak aan, die dingen zijn warm! Aan het strand deden we pas het vest met de fles aan. Het vest kun je opblazen en weer leeg laten lopen om ervoor te zorgen dat je dus dieper naar de bodem zakt of juist naar de oppervlakte drijft. Ook kregen we gewichten om om te zorgen dat je niet bleef drijven. Bepakt en bezakt liepen we naar het water. Uiteindelijk is het allemaal heel zwaar en ik had het idee dat ik achterover viel. Maar in het water is alles zo licht als een veertje.
Eerst deden we een aantal oefeningen met wat je moet doen in een noodsituatie en hoe je door die respirator moet ademen. Wat moet je doen als je respirator onder water uit je mond gaat? Of als je duikpartner iets overkomt. Toen we daarmee klaar waren, lieten we ons naar de bodem zakken en gingen we dan echt duiken. We volgden de pier tot we op zo'n 10 meter diepte zaten. Onderweg kwamen we prachtige vissen tegen. Normaal gesproken kun je ook schildpadden zien, maar het is niet de goede tijd van het jaar. Het druk in de fles is aan het begin 200 bar en mag maar minimaal 50 bar zijn, dus na 38 minuten moesten we terug.
De rest van de dag hebben we op het strand gespendeerd en ik ben 's avonds met de bus terug gegaan naar Puerto. Het was een geweldige dag!

Vandaag is het 28 augustus en ik heb weer een hele dag in bed gelegen, maar dit keer door de spierpijn. Ik ben blij als morgen eindelijk mijn stage begint. Ik kan eigenlijk niet wachten, want hier in het dorp is niets te doen. Niet eens in het centrum! Er zijn geen jongeren, geen clubs, helemaal niks en dat stelt me eigenlijk wel teleur. Had veel meer verwacht van de stad, maar het toerisme zit voornamelijk in het zuiden en dat had ik kunnen weten.

Maar goed, ik heb er zin in en dat is het belangrijkste!

Tot volgende week!

  • 28 Augustus 2016 - 23:43

    Marie-Elise:

    Leeve sjat,

    Sjoen umsjreve! Ch weens dch hiel veul succes murge mit dnne ierste stage daag! Maak der get sjoens vaan, de kins t.

    Xxx Lieske Loveyou

  • 29 Augustus 2016 - 21:47

    Carla:

    Sjiek sjat,
    Jammer dat we niet bij je konden zijn tijdens je verjaardag, maar je hebt gelukkig een hele gezellige dag gehad.
    Het duiken is een hele ervaring prachtig
    Ik ben blij dat je eerste stage dag bevallen is , fijn.
    Veel succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 23 Okt. 2009
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 19389

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 Januari 2017

Prácticas Tenerife 2016

15 April 2011 - 03 Oktober 2011

Roca Nivaria Gran Hotel Tenerife

11 Mei 2010 - 11 November 2010

Centerparcs Port Zelande

16 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Studiereis 16-10/23-10

Landen bezocht: