Fuerteventura con buen compañia - Reisverslag uit Jandía, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu Fuerteventura con buen compañia - Reisverslag uit Jandía, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu

Fuerteventura con buen compañia

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

23 September 2016 | Spanje, Jandía

El viernes pasado (16-9) fui a Fuerteventura para ver a mi prima y su novia. Ellas estaban de vacaciones ahí y necesité algunas caras conocidas. Mis primeras semanas estaban buenísimas, pero estaba en un punto de cambio. Yo nesecité que ver a alguien conocida.

Fui al aeropuerto a las 9 de la mañana porque tenía el vuelo a las 11.20 a Fuerteventura. Estuve un poco nerviosa para volar sola, pero todo fue bueno. El chico de mostrador me dijo que había sitio en un vuelo más temprano, a las 10 y media. ¡Perfecto! Tomé un café y pastel antes del vuelo y en unos minutos fui al avión. Era un avión pequeñito, sólo por más o menos 80 personas. Es me dió miedo un poco. Pero recibí un periódico antes de subir y todo fue fluido.
En el aire recibí un vaso de agua, un donut y un caramelo. El servicio fue muy bien. Después unos 40 minutos estabamos en Fuerteventura.
Desde ahí tenía que coger la guagua hasta el hotel SBH Jandía Resort en el sur. A las 2 estuve ahí y ¡estaba muy feliz ver mi prima y us pareja!

Teníamos un apartamento con la vista al mar. ¡Maravillosa! Primero fuimos a comer algo y después fuimos a la piscina. Teníamos todo incluido y por eso solo bebimos alcohol. Normal, porque somos jóvenes y ¿porque no, jajaja? Por la noche hubo un apagón en toda la isla. No electridad, ni internet, ni nada. El hotel tiene un generador de emergencia sólo por los sitios generales, como el comedor y salón. Fue una noche muy rara, porque no había luz en ningún sitio. Casi como una ciudad fantasma. Creo que una cabra comió la cable.

El día siguiente fuimos a desayunar y a la piscina otra vez. Hacía buen tiempo, hacía mucho sol y mucho calor. Después del almuerzo fuimos a la playa. ¡Que guay! Las olas fueron muy grandes y el corriente era muy fuerte. Como hacer deporte, jaja. Las playas de la isla son bonitas. Muy grandes, largas y con arena amarilla. Pero cuando das una vuelta puedes ver las montañas. Son bonitas también, pero muy secas. A mi no me gusta. No hay nada más en la isla que solo hoteles y algunos pueblos, y ya está.

Por la noche fuuimos en taxi a Morro Jable, un pueblo cerca de Jandía. Renee y Tamara querían llevarme a la cena para comer paella. El restaurante donde fuimos se llama La Laja y está situado al lado de la playa donde tienes una vista maravillosa.
Teníamos una botella de vino blanco y una botella de agua sin gas. Primero comimos pan con aioli y mojo rojo. El plato principal era paella con marisco y pescado. Una sartén llena de arroz, verduras, pescado blanco, pulpo, gambas, scampis, langostas, mejillones, almejas, ¡hmmm Que rico!
Tomamos una copa y fuimos al hotel.

El próximo día tenía el vuelo a las 21.30 de la noche, pero la última guagua fue a las 4. Según la recepcionista del hotel la parada estaba enfrente del centro comercial. Pero la guagua no paró ahí, muchas gracias a la recepcionista. Al final, me cuestó casi 100 euro para ir al aeropuerto.
Otra vez podría coger un vuelo más temprano y en vez del donut del otro día, tenía frutos secos. Cojí la guagua a casa y ya estaba. Mi fin de semana en Fuerteventura!

Hasta pronto.

Nederlandse versie:

Afgelopen vrijdag (16-9) ben ik naar Fuerteventura gegaan voor het weekend, om mijn nichtje Renee en haar vriendin Tamara op te zoeken. Zij waren daar op vakantie en ik had echt behoefte aan bekende gezichten. De eerste weken hier waren fantastisch, maar ik had echt behoefte aan iets bekends.

Vrijdagochtend om 9 uur had ik de bus naar het vliegveld en hier kwam ik erachter dat ik in plaats van 11.20 uur, een vlucht eerder om 10.30 uur kon nemen. Dus dat heb ik gedaan. Wat een goede service in het vliegtuig! Ik was een beetje nerveus om alleen te vliegen, maar het ging allemaal goed. Ik kreeg voor het opstijgen een krantje en toen we eenmaal in de lucht waren kreeg iedereen een bekertje water en een donut. Na de donut kwamen ze nog langs met snoepjes voor tijdens het dalen. Na zo'n 40 minuten vliegen waren we op Fuerteventura. Aangezien het vliegveld in het noorden ligt, moest ik nog met de bus naar het zuiden, naar het SBH Jandía Resort in Jandía. Hier kwam ik tegen 2 uur aan en Renee en Tamara wachtten me al op.
We moesten eerst inchecken, want zij kregen namelijk samen met mij een andere kamer. We kregen een appartement op de benedenverdieping met een prachtig uitzicht op zee. Het appartement was vrij gedateerd, maar schoon. Na de lunch zijn we meteen aan het zwembad gaan liggen. We hadden all-inclusive, dus er gingen de nodige alcoholische drankjes doorheen. Maar goed, we zijn jong dus waarom niet?
Die avond viel tijdens het avondeten het licht uit, dat daarna vrijwel direct weer aansprong. Tenminste in de algemene ruimten. Bleek dat de stroom over het hele eiland was uitgevallen en het hotel een noodaggregaat heeft voor de algemene ruimten. Dat wilde dus ook zeggen dat we geen licht of airco op de kamer hadden. Ook de telefoon en de wifi deden het niet. Het had wel iets, dat donkere, maar het deed me ook aan een spookstad denken ineens. Of een schaap had de kabels doorgebeten, hahaha.

Zaterdagmorgen zijn we na het ontbijt weer aan het zwembad gaan liggen en na de lunch zijn we naar het strand gegaan. Rond deze tijd van het jaar zijn de getijden vrij extreem en de stromingen zijn erg sterk. Opletten dus. In het water was het goed te voelen en de golven waren heeel hoog. Ik ben niet weet ik hoeveel keer over de kop gegaan, in ondiep water! Maar goed, omdat we zo'n beetje rauw gescrubd werden zijn we vrij snel weer naar het hotel gegaan.

Renee en Tamara wilden mij uiteten nemen, dus hebben we 's avonds een taxi gebeld en zijn we naar het dorpje Morro Jable gegaan. Hier hebben we gegeten bij La Laja. Een klein restaurant aan de rand van de boulevard met een pracht uitzicht op het strand en de zee. We hadden een flesje witte wijn en een fles water. Als voorgerecht hadden we brood met aioli en mojo rojo en als hoofdgerecht paella met zeevruchten en vis. Heerlijk, paella gevuld met rijst, groenten, witvis, inktvis, mosselen, scampi's, gamba's, langoustine's, venusschelpen en nog meer. Na nog een drankje gedaan te hebben zijn we weer naar het hotel gegaan.

's Zondags had ik mijn vlucht om 21.30, maar ik moest volgens de receptioniste de bus van 16.00 uur (de laatste van die dag) bij de halte tegenover het winkelcentrum hebben. Mevrouw zat me al het hele weekend dwars, dus ik had kunnen weten dat het niet klopte wat ze zei. Maar je gaat ervan uit dat een receptioniste weet waar ze het over heeft. Uiteindelijk bleek het een rechtstreekse lijn te zijn en stopte die dus niet waar wij stonden. Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk heeft het me 100 euro gekost om met een taxi naar het vliegveld te kunnen. Gelukkig kon ik hier weer met een eerdere vlucht mee en was ik redelijk op tijd thuis.

Nu ik weer terug op Tenerife ben, voel ik me wel iets beter. Maar het veranderd elke dag. Ik neem elke week afscheid van nieuwe "vrienden" die dan een paar weken lessen hebben gevolgd. Dat is zwaar, op die manier kan ik ook niet echt vrienden maken. Maar hoe meer ik me op mijn plek voel, hoe beter. Uiteraard zijn er dagen bij dat ik niets liever wil dan bij mijn familie zijn. En niet naar Nederland, maar zij hier.

Tot snel!

  • 11 Oktober 2016 - 12:17

    Irene Canals:

    Hola otra vez!

    Madre mía, qué aventuras Nadine! Un apagón en la isla, un bus que no para donde tiene que parar...

    De todas maneras veo que lo pasaste bien con tu prima. ¿Sabes que cuando leo tu blog me da mucha envidia? Ahora estoy en la escuela, hace ya bastante frío en Maastricht, el día es gris y hay niebla. No se puede comparar con lo que tu escribes sobre el mar y las playas... Me encantraría estar allí!
    Nadine, como ya te dije, tu espãñol ha mejorado ya bastante pero ten cuidado con la concordancia ( en buena compañía,) y a la diferencia entre "buen" y "bien". Y sigue trabajando en los tiempos del pasado y la diferencia entre ser y estar ("las olas eran muy grandes"). Son errores pequeñitos pero hay que corregirlos.

    Un abrazo Nadine y hasta pronto!

    Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 23 Okt. 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 19319

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 Januari 2017

Prácticas Tenerife 2016

15 April 2011 - 03 Oktober 2011

Roca Nivaria Gran Hotel Tenerife

11 Mei 2010 - 11 November 2010

Centerparcs Port Zelande

16 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Studiereis 16-10/23-10

Landen bezocht: