Por fin! - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu Por fin! - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu

Por fin!

Blijf op de hoogte en volg Nadine

22 November 2016 | Spanje, Puerto de la Cruz

¡Que contenta estoy!
Por fin, ¡mis padres y mi abuela habían llegado el lunes! Tenía muchas ganas de esta semana. Había esperado casi tres meses y por fin estuvieron aquí =) Entonces quería sorprenderlos en su hotel, pero ellos llegaron una hora temprano y por eso sorprendieron a mí, jajaja. Lloramos juntos, creo que tres meses es bastante tiempo de no vernos. Fuimos a comer algo y después un paseo corto por la ciudad. Ellos no habían dormido toda la noche y estaban cansados.
Por la noche tenía clase de baile en La Orotava. Cada vez me gusta más el baile, porque aprendo mucho y la gente es muy maja.

El martes iba a trabajar por la mañana y por la tarde estaba con mis padres en Punta Brava, un barrio/pueblo al lado de Puerto. Ibamos a almorzar y después a la piscina. Cuando no hacía más sol alrededor de la piscina, fuimos a la playa para tomar un poco más el sol. Por la noche fui a comer con ellos en su hotel, Be Live Tenerife. Su hotel estaba al lado de mi casa, ¡qué suerte! No sabíamos antes, jajaja. Por la noche nos quedamos en el hotel para tomar una copa y después fui a casa para dormir.

El miércoles no los vi, porque tenía que trabajar todo el día y tenía clase de baile otra vez por la noche.

El jueves mis padres vinieron a buscarme en la escuela. Les enseñé la escuela. La escuela consta de 6 aulas, 1 sala de estudiantes, 1 sala de profesores y una biblioteca pequeñita. Las aulas no tienen números pero nombres de personajes del libro "Don Quijote de la Mancha" = Angélica, Belerma, Dorotea, Dulcinea, Leandra y Melisenda.
Además les presenté a mis profesores y a Letizia. Desafortunadamente Salomé, la jefa de estudios, y Lauris no estaban, pero les vimos el viernes.

El viernes fui a trabajar como un día normal. Por la noche quedé con Salomé, Lauris y mis padres en el muelle en Puerto. Noviembre es un mes especial en Tenerife porque todos los bodegueros presentan sus nuevos vinos de este año. En Puerto de la Cruz se produce vino tinto, pero por ejemplo en Icod de los Vinos se produce vino blanco. Entonces, fuimos a probar los vinos. El vino tinto estaba servido refrigerado, porque es un vino muy jóven y es demasiado ácido para beber a temperatura ambiente.
En realidad el "restaurante" era una caseta con una barbacoa primitiva. Alrededor de la caseta había mesas y sillas de plástico. La plaza era llena de gente, ¡fue muy divertida! Además comimos un poco. Noviembre es el mes de las castañas y son muy populares. A mí no me gustan las castañas, pero sin embargo las probé. También tuvimos pescado salado (bacalao), papas arrugadas y papas dulces, plátano verde cocido, sardinas (muy) saladas y brocheta de cerdo. Los sabores no fueron muy especiales, pero me sorprendió que bien los sabores dulce y salada se caen.. El plátano me parecí muy raro en combinación con las sardinas, pero ¡qué rico fue eso!
¡Mis padres han disfrutado un montón! Y yo también, claro.

El sábado me desperté muy temprano, porque fuimos a hacer una vuelta por la isla con un coche alquilado. Desayuné con mis padres y mi abuela en su hotel y después fuimos en coche a Garachico. He hablado de Garachico y sus piscinas naturales antes, y por eso no tiene sentido hablar de eso otra vez, jajaja. Mi familia estaba impresionada por las piscinas y también el resto de la ciudad. Después fuimos a comer en el Mesón del Norte en Las Portelas, un pueblo en la ruta hasta el sur. Ahí comimos de la barbacoa, yo tuve una brocheta mixta, igual que mi madre. Mi padre tuvo el entrecote, pero fue muy grande, jajaja. La carne tenía un sabor tan puro, sin hierbas, ni sal ni pimienta. ¡Increíble!
Por Buenavista fuimos a Masca y los Gigantes. Al final fuimos a Los Cristianos y desde ahí por la autopista otra vez a Puerto de la Cruz. Por la noche fui a tomar una copa con mis padres y después salí con mis amigas de la escuela.

El domingo fue el último día de mi familia y fuimos a la playa. Desafortunadamente mi madre tuvo que ir al médico, pero todo va bien ahora. Por la noche comimos juntos en el hotel y después por la última vez a la avenida de Colón y San Telmo.

La semana con ellos fue muy rápido, demasiado rápido.

La próxima semana estoy sola en la recepción, porque Letizia tiene que ir a Madrid para un evento de Ideal Education Group.

Hasta luego!

Nederlandse versie hieronder:

Hoe gelukkig kan een mens zijn!
Maandag waren ze dan eindelijk hier, mam, pap en oma! Ik had zoveel zin in deze week! Hier heb ik 3 maanden naar uitgekeken. Ik wilde ze verrassen in hun hotel, maar omdat ze een uur te vroeg waren, hebben ze mij kunnen verrassen! Samen huilen natuurlijk, want 3 maanden elkaar niet zien is niet niks. We zijn iets gaan eten en voor een korte tour door de stad. Ze hadden de hele nacht niet geslapen en waren moe, dus ik ben naar huis gegaan. Daarnaast had ik toch dansles in La Orotava, dus dat was niet erg. Elke keer als ik ga dansen, geniet ik er meer van. Het is zo leuk!

Dinsdagochtend bne ik gewoon gaan werken en ´s middags ben ik met mam en pap en oma naar Punta Brava gegaan, hebben we wat gegeten en daarna nog aan het zwembad en aan het strand gelegen. ´s Avonds heb ik met hun in het hotel gegeten en hebben we in het hotel nog een drankje gedaan. Ik heb gewoon thuis geslapen, want ik moest woensdag de hele dag werken en daarna had ik weer dansles.

Donderdag zijn ze me om 1 uur komen ophalen op school. Ik heb ze de school laten zien en voorgesteld aan mijn leraren en aan Letizia. De school bestaat uit 6 klaslokalen, een studiezaal, een lerarenkamer en een kleine bibliotheek. Alle lokalen hebben de naam van een personage uit het boek "Don Wuijote de la Mancha" = Angélica, Belerma, Dorotea, Dulcinea, Leandra en Melisenda.
Helaas kon ik ze niet voorstellen aan Salomé (de beheerster van de school) en aan Lauris, maar die zouden we toch vrijdag zien.

Vrijdag ben ik gewoon gaan werken en ´s avonds had ik met Salomé, Lauris en pap en mam afgesproken bij de pier (el muelle) van Puerto. November is hier een speciale maand, want dan presenteren de wijnmakers hun wijn van dat jaar. Hier in Puerto wordt voornamelijk rode wijn geproduceerd, maar bijvoorbeeld in Icod de los Vinos wordt witte wijn geproduceerd. We gingen dus wijn proeven. De wijn wordt koud geserveerd omdat het een jonge wijn is en dus te zuur om op kamertemperatuur te drinken. Het "restaurant" is eigenlijk een keet met een primitieve barbecue. Eromheen staan allemaal plastic tafeltjes en stoeltjes. Het heeft wel iets, moet ik zeggen.
We hebben natuurlijk ook gegeten. In november is hier ook het seizoen van de kastanjes en kun je die bijna overal gebrand krijgen. Ik vind er persoonlijk niet veel aan, maar uiteraard heb ik ze toch geprobeerd. Ook kregen we gezouten kabeljauw, gerimpelde en zoete aardappel, gekookte groene banaan, (heel erg) gezouten sardientjes en een brochette van varkensvlees. De smaken zijn niet heel speciaal, maar ik was verrast door het feit dat de smaken zoet en zout zo goed bij elkaar passen. De gekookte groene banaan in combinatie met de gezouten sardientjes vond ik heel raar, maar was is dat lekker zeg! Pap en mam hebben er erg van genoten en ik ook natuurlijk!

Zaterdag zijn we vroeg opgestaan om een ronde over het eiland te maken met een huurauto. Ik heb bij pap en mam in het hotel ontbeten en daarna heb ik het eerste stuk gereden naar Garachico, het dorp met de natuurlijke zwembaden waar ik al eerder over geschreven heb. Mijn familie was zeer onder de indruk van de zwembaden en ook van de rest van de stad. Onderweg zijn we gestopt in Las Portelas, een dorpje op de weg naar het zuiden. Hier hebben we gegeten bij het beroemde restaurant "El Mesón del Norte". Hier eet je voornamelijk vlees van de barbecue. Mam en ik hadden een gemixte brochette (met varkensvlees en rundvlee) en pap had een entrecote zo groot als het bord, hahaha. Het vlees was helemaal ongekruid, niet eens zout of peper en had een hele pure smaak. Heel erg lekker!
Na het eten zijn we doorgereden naar het zuiden via Buenavista, Masca en Los Gigantes. Vanuit Los Cristianos in het zuiden zijn we via de snelweg teruggereden naar Puerto de la Cruz. Daar ben ik ´s avonds nog een drankje gaan doen met pap en mam en daarna op stap met de dames.

Zondag was de laatste dag van pap en mam en oma en zijn we voor de laatste keer naar het strand geweest. Helaas moesten we met mam naar de dokter, maar gelukkig gaat alles nu goed. ´s Avonds hebben we nog voor de laatste keer samen gegeten in het hotel en zijn we voor de laatste keer over de boulevard gelopen.

De week is snel gegaan, te snel eigenlijk.

Volgende week ben ik alleen aan de receptie, want Letizia gaat naar Madrid voor een evenement vanuit Ideal Education Group.

Doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 23 Okt. 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 19306

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 Januari 2017

Prácticas Tenerife 2016

15 April 2011 - 03 Oktober 2011

Roca Nivaria Gran Hotel Tenerife

11 Mei 2010 - 11 November 2010

Centerparcs Port Zelande

16 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Studiereis 16-10/23-10

Landen bezocht: