Semana tranquila - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu Semana tranquila - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Nadine Urlings - WaarBenJij.nu

Semana tranquila

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

15 November 2016 | Spanje, Puerto de la Cruz

La semana pasada fue muy tranquila, aunque había muchos nuevos alumnos.

Solo he traducido algunos resumenes de las clases al inglés para algunos estudiantes que prefieren tener resumenes desde el principio del curso. Entonces, utilizo mis resumenes de la Facultad de Traducción desde el primer año. Las partes que son en holandés, traduzco en inglés y así todos los estudiantes pueden aprovechar de los resumenes que hice en la escuela antes.
También estoy escribiendo algunos documentos con información sobre las ciudades y los pueblos alrededor de Puerto de la Cruz. Éstos documentos vamos a añadir en las carpetas de bienvenida. Por lo menos, es la intención.

Además he empezado con el informe de prácticas. He recopilado información sobre la empresa y también he escrito sobre todas las actividades que hago y he hecho.

Esta semana no había clases de baile porque mis profe se ha roto la clavícula en un accidente con la moto. Entonces no hay clases por un mes. Mayra me dijo que ella está pensando a tomar clases de bachata en Santa Cruz, de modo que a lo mejor boy a tomar clases de bachata también =)

El viernes tenía que cerrar la escuela por la primera vez. No es algo especial, pero me sentí muy responsable, jaja. Por la noche fui a comer con Iris, Maja, Lisa, Frank y Bennie a Compostelana. Ahora, los camareros saben que venimos con un grupo casi siempre, jaja. Somos casi amigos con los camareros, jajaja. Después la cena fuimos otra vez a Medio Litro, como cada semana. En el Azúcar había una fiesta también y fui a ver como era, pero no había mucha gente y entonces fui a casa bastante temprano.

El sábado hice los deberes del curso de contabilidad y por la noche fui a salir otra vez. Ésta vez con Mayra a Santa Cruz. Tenía que ponerme muy guapa porque fuimos a un "mercadillo de carne", para descubrir que hay en el mercado, jajaja. A propósito, es una metáfora.
Primero fuimos a el Balun, un bar en el centro de la ciudad. Tomamos una copa y después fuimos al mercadillo, un club que se llama "Isla del Mar". Sólo vas ahí para mostrarte y para ver a los chicos. El club es en una tienda con decoración muy bonita y también bailarines con trajes de brillantes. La gente ahí era muy jóven, pero muy jóven, 18 años. Las chicas estaban casi desnuda con tacones muy altos. Además no tenían nada de respeto para los demás. Todo el tiempo te empujeron y al final tuve que ir, porque estuve en punto de buscar pelea.

El domingo no hice nada, per por la noche limpié todo la casa. Mis padres y mi abuela llegaron ayer. De esta semana escribiré la próxima semana!

Ciao!

Nederlandse versie:

Vorige week was een hele rustige week, ook al waren er veel nieuwe studenten.

Ik heb een aantal samenvattingen naar het Engels vertaald voor de studenten van de school. Zij vinden het prettig om vanaf niveau A1 samenvattingen te hebben om alles nog eens na te lezen. Ik gebruik hiervoor mijn eigen samenvattingen vanaf jaar 1 van de Vertaalacademie. Deze zijn in het Nederlands en die vertaal ik dus naar het Engels. Op deze manier kunnen alle studenten gebruikmaken van mijn samenvattingen.
Ook ben ik documenten met informatie over de steden en dorpen rondom Puerto de la Cruz aan het opstellen. Deze documenten voegen we toe aan de welkomstmap, althans dat is de bedoeling.

Daarnaast ben ik ook begonnen aan het stageverslag. Ik heb allerlei informatie verzameld over het bedrijf, over de werkzaamheden die ik doe en over de culturele activiteiten die ik hier al gedaan heb.

Helaas is deze week geen dansles, want Fran, mijn leraar, heeft zijn sleutelbeen gebroken tijdens een ongeluk met de motor. Er zijn dus voor een hele maand geen les. Mayra heeft me verteld dat ze erover aan het nadenken is om bachatalessen te gaan nemen in Santa Cruz. Dat lijkt mij ook echt leuk en dan heb ik ook vervoer, hahahaha.

Vrijdag heb ik de school voor het eerst moeten sluiten. Het stelt niet veel voor, maar ik voelde me heel erg verantwoordelijk, hahaha. 's Avonds ben ik met Iris, Maja, Lisa, Frank en Bennie gaan uiteten bij Compostelana, een restaurant waar wij inmiddels zo vaak komen dat de obers ons bijna bij naam kennen. Ze weten ook dat wij altijd met een groep komen. Na het eten gingen we weer naar Medio Litro, zoals elke vrijdag, hahahaha. Ook was er een feest bij Azúcar, maar daar waren niet veel mensen dus ik was best vroeg thuis.

Zaterdag heb ik mijn huiswerk voor mijn cursus Boekhouden gedaan en 's avonds ben ik weer met Mayra op stap geweest. Ik moest me heel mooi aankleden en opmaken, want dit keer gingen we naar een "vleesmarkt".D Dit is trouwens wel een metafoor, hahaha.
Eerst gingen we naar "Balun" in het centrum van de stad. Hier hebben we een drankje gedaan en daarna zijn we naar de "vleesmarkt" gegaan. Dit is een club en die heet eigenlijk "Isla del Mar", onder de locals ook wel bekend als "La Terraza". Je gaat hier alleen heen om te pronken en de mannen te bekijken. Het is een grote tent, heel mooi aangekleed en er waren ook dansers met van die glitterpakjes. Mannen en vrouwen! De mensen die hier kwamen, waren heel jong, maar echt jong, 18 jaar ofzo. De dames waren bijna naakt en droegen hele hoge hakken. Daarnaast hadden ze ook totaal geen respect voor de andere mensen in de club. Er werd de hele tijd tegen me aangeduwd, ook al was er genoeg plek om te passeren. Op een gegeven moment moest ik echt weg, want ik stond op het punt om ruzie te zoeken. Zo ben ik totaal niet, maar kun je nagaan hoe erg ik me irriteerde aan die arrogante, jonge, dronken meiden.

Zondag heb ik niks gedaan, alleen het huis gepoetst. Gisteren zijn namelijk mijn ouders eindelijk aangekomen, maar hierover schrijf ik volgende week!

Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 23 Okt. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 19304

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 Januari 2017

Prácticas Tenerife 2016

15 April 2011 - 03 Oktober 2011

Roca Nivaria Gran Hotel Tenerife

11 Mei 2010 - 11 November 2010

Centerparcs Port Zelande

16 Oktober 2009 - 23 Oktober 2009

Studiereis 16-10/23-10

Landen bezocht: